Frågor och svar Frågor och svar
×

Nyheter till dig som är återförsäljare av resor för BRA!

Tiden går och vår ambition har hela tiden varit att komma igång med vår inrikes trafik under detta år men då den andra Corona vågen nu rullar in över Sverige och övriga världen tvingas vi stanna upp, reflektera och planera om igen.

Tillsammans ska vi bekämpa smittspridningen och följa myndigheternas rekommendationer! Vi vill inget hellre än att komma upp i luften och träffa er alla snart igen och vi kommer att komma dit. Som planerna ser ut nu så startar vi 7 svenska inrikeslinjer under första kvartalet 2021.

Vi är startklara och redo men behöver som sagt fortsatt vänta in rätt tidpunkt för vår uppstart. Denna tidpunkt är för oss när Corona kurvan går åt rätt håll, myndigheterna släpper på sina restriktioner och vi kan se att kunderna vill komma upp i luften och flyga igen.

  • Amapola –  Kunder som har vilande biljetter hos BRA kan välja att flyga med Amapola under hösten till både Visby och Malmö Läs mer
  • Vilande biljetter och återbetalningar vad gäller nu?  Läs mer
  • Har dina kunder årskort eller klippkort? Läs mer
  • Vår rekonstruktion är klar  Läs mer
  • Frågor och svar Läs mer
  • Tingsrättens beslut  Läs mer

Viktig information

  1. Samtliga resenärer som fått sina resor inställda under våren och sommaren har en vilande biljett hos oss på BRA. Detta gäller oavsett om biljetten är bokad av BRA eller någon återförsäljare. Giltighetstiden på dessa biljetter är nu förlängda till den 2021-09-30. Biljetten gäller på valfri linje och för valfri resenär (dvs. överlåtelse kan endast göras i samband med inbokning av ny resa vilket kan ske först när vi startar upp verksamheten igen efter rekonstruktionen)
  2. Kunden har dock möjlighet att i stället för att behålla sin biljett vilande begära pengarna tillbaka och kommer då att omfattas av det av Tingsrätten fastställda ackordet som beslutas i den rekonstruktion som BRA varit igenom och då få 25 % i återbetalning av det totala biljett priset. Vi har satt upp ett formulär som kunden själv skall fylla i då som vi ber er hänvisa till. www.flygbra.se/alternativ/
  3. Pga. rekonstruktionen är BRA sedan den 6e april 2020 inte med i BSP. Biljetter ni skickat in via BSP agent refund finns därför inte kvar i det systemet utan även dessa behöver hänvisas till förfarandet i punkt b).

De linjer vi kommer öppna först kommer sannolikt att vara de linjer ni efterfrågar mest till exempel mellan Bromma och Malmö, Göteborg, Visby, Ängelholm och Umeå men vi hoppas att efterfrågan på flygresor gör att vi kan utöka antalet destinationer och vår tidtabell steg för steg framöver.

Varma hälsningar!

Vännerna på BRA