Frågor och svar Frågor och svar
×

Flygningar till Malmö och Visby fortsätter under hösten

Boka via amapola.nu

Detta gäller endast nya bokningar
(vilande biljett från BRA kan endast bokas via Amapolas kundcenter)

Tills dess att vi själva är uppe i luften kan du välja att flyga med vår samarbetspartner Amapola till Malmö och Visby. Det går också bra att flyga på din vilande biljett från BRA.

Vi erbjuder dig med en vilande BRA biljett att boka om den till en flygning med Amapola i höst!

Vill du använda din vilande biljett från BRA istället för att vänta så behöver du kontakta Amapolas kundcenter så hjälper de dig. Det finns ett begränsat antal platser för dig som har en biljett hos BRA och först till kvarn principen gäller. Alla köp, bokningar och förfrågningar sker fullt ut via Amapola.

Villkor och riktlinjer för att boka din vilande BRA biljett hos Amapola i höst

Boka din vilande biljett utställd av BRA med Amapola;

  • Ta fram ditt bokningsnummer eller biljettnummer och ring Amapolas kundcenter på telefon +46 (0)770-790 700 mån-fre 06-21, sön 12-19.
  • Du behöver göra din förfrågan om bokning av vilande biljett minst 3 dagar innan planerad flygning.
  • Den vilande biljetten kommer att räknas som förbrukad i sin helhet då du väljer att använda den på Amapolas flygningar (eventuella tilläggsprodukter såsom lounge access eller liknande kommer då också att anses vara förbrukade).
  • Den vilande biljett som du använder för att boka om dig till en flygning med Amapola är inte ombokningsbar eller återbetalningsbar då ombokningen till Amapola skett.
  • Har du bokat en specialbiljett såsom ensamåkande barn, rullsolsassistans, specialbagage eller liknande är din biljett inte giltig hos Amapola om inte du kommer överens med Amapola om vad som gäller för just dig då du pratar med dem (eventuellt tillägg betalar du direkt till Amapola och ersätts inte av BRA).
  • Den biljett du tidigare hade hos BRA är i sin helhet ersatt med din nya biljett hos Amapola och kan inte överlåtas.
  • Resevillkor och alla frågor kring service ombord på Amapolas flygningar är helt och hållet Amapolas och kan inte jämföras eller likställas med BRA.
  • Amapola kan inte svara på några övriga frågor kring din biljett. Amapola bokar endast in en ny resa på någon av deras linjer.
  • Det går ej att resa på produkter som årskort eller klippkort hos Amapola. Vi har som ambition att förlänga ditt årskort eller klippkort när vi kommer ur rekonstruktionen så du kan fortsätta ditt resande med oss då.

Bokad biljett via Resebyrå

Du som bokat biljett via en resebyrå och där denna biljett just nu ligger vilande i väntan på att BRA börjar flyga igen kan bokas via Amapola på precis samma sätt som ovan beskrivning.

Resebyrå: Ni kan använda samma princip som ovan men inte boka om några kunder via GDS, endast via telefon till Amapolas kundcenter.

Alla övriga frågor kring bokade biljetter med Amapola kan endast hanteras av Amapolas kundcenter.